Elukoha registreerimine

14.12.24

Registreeritud elukoht rahvastikuregistris on aluseks mitmesuguste riigi ja elukohajärgse omavalitsuse teenuste, toetuste ja soodustuste saamisel ja määramisel või õiguste realiseerimisel (näiteks lasteaiakoht, huvihariduse toetus, sotsiaalabi, valimistel osalemine, maamaksu soodustus, jms) ning tulumaksu laekumisel.

Elukohateate saab esitada e-rahvastikuregistri kaudu või vajadusel esitades selle paberkandjal vallavalitsusele.

Elukohateate saab esitada iseenda, oma alaealiste laste või eestkostetavate ning teiste samal aadressil elavate täisealiste isikute kohta (ühine elukohateade). Kui teate esitaja ei ole ruumi omanik, tuleb elukohateatele lisada omaniku (või omanike) nõusolek või ruumi kasutamise õigust tõendav dokument. Omaniku nõusolekut või ruumi kasutamise õigust tõendavat dokumenti ei pea lisama isiku kohta, kes on omaniku perekonnaliige (abikaasa, alaealine laps või töövõimetu vanem) või kelle kasuks on kinnistusraamatusse kantud isiklik kasutusõigus.

Elukoha vahetamisel Eestis, elama asumisel välisriiki või välisriigist Eestisse elama asumisel tuleb teil esitada elukohateade uue elukoha registreerimiseks rahvastikuregistris:

  • 14 päeva jooksul alates uude elukohta elama asumisest Eestis,
  • 30 päeva jooksul alates välisriiki elama asumisest.

 

Lisainformatsioon:

Haljala vallavalitsuse kantselei

Ingrid Nurmsalu

Tel 510 6244

E-post Ingrid.Nurmsalu@haljala.ee

 

Marju Kirsipu

Tel 5336 4212

E-post Marju.Kirsipu@haljala.ee

Toimetaja: KENT KERNER